Zeven vragen aan Field Sales Manager Sidney Boot

Door Redactie NierNieuws 

Sidney Boot (Leiden,1971) heeft een commerciële functie binnen Dirinco BV. Zijn achtergrond is neurologieverpleegkundige en hij heeft sindsdien verschillende management- functies bekleed bij diverse leveranciers van medische producten. Waaronder infusie- technologie en producten voor nierfunctie- vervangende therapieën.

Waarom is uw werk (in de nefrologie) zo’n mooi vak
Van oorsprong ben ik verpleegkundige. De afdeling neurologie waar ik ooit werkzaam was, had veel langdurig opgenomen patiënten. Mensen met een chronische aandoening, weg uit hun eigen omgeving, niet meer in staat een 'eigen' leven te leiden. Dat is de parallel met mijn huidige werk. Vanuit dit werk kan ik samen met mijn collega’s mensen met een chronische ziekte een mogelijkheid bieden die bij ze kan passen. Thuisdialyse.

Wat maakt u het meest en wat het minst gelukkig in uw werk
Samen met alle professionals in de zorg een bijdrage mogen leveren aan een betere kwaliteit van leven. Wanneer er tegen je wordt gezegd: 'dankzij jullie machine heeft mevrouw X haar man weer terug', maakt dat mij gelukkig. En het minst, dat is een lastige. Het balanceren tussen zorg en commercie blijft een puzzel. Hierin voor alle partijen een oplossing vinden is een groot goed. Het zakelijke succes van een bedrijf in de medische sector zorgt voor innovatie en de daarbij horende voordelen voor onze uiteindelijke klant, de patiënt. De weg ernaartoe brengt wel eens ongelukkige momenten met zich mee.

Welke gebeurtenis heeft in uw loopbaan de meeste indruk op u gemaakt
Het besef dat aan welke 'kant' van de zorg je ook staat, het menselijke aspect voor mij altijd de doorslag geeft. Het is een gedeelde inspanning en een gedeelde verantwoordelijkheid. De drijfveer binnen mijn commerciële functie is altijd dezelfde gebleven als mijn drijfveer als verpleegkundige. Wanneer je niet alleen zorg hebt verleend, maar ook hebt ontvangen, komt dat besef.

Op welke prestaties in uw werk bent u het meest trots. En waarop het minst.
Ik ben er trots op dat het tot nu toe meestal gelukt is de balans tussen mens en commercie te vinden. Wat hierbij helpt is staan achter hetgeen je verkoopt. Ik heb de stellige overtuiging dat de mogelijkheden die ons bedrijf de mensen kan bieden ervoor zorgen dat je met je chronische ziekte er thuis echt kunt zijn. Voor jezelf en voor je omgeving. Binnen de genoemde balans niet iedereen in redelijke mate tevreden kunnen stellen, maakt het streven ernaar niet minder. Ieder is dan wel eens niet trots op wat hij doet, denk ik.

Waar zou meer of juist minder onderzoek naar gedaan moeten worden
In mijn optiek zou er meer onderzoek gedaan mogen worden naar de emotioneel-sociale impact van een chronische ziekte. Niet alles is oplosbaar met een product of een pil. Het gaat om de som der dingen. Maar het een kan niet zonder het ander. Interessant is om beter te onderzoeken hoe de kwaliteit van leven door de combinatie van specifieke apparatuur, behandeling en situatie toe kan nemen.

Als u minister van Volksgezondheid was, wat zou u dan als eerste doen
De transparantie binnen de zorg vergroten. Beter inzicht in kosten van zorgverzekeraars bijvoorbeeld.

Ten slotte: waar bent u en wat doet u over tien jaar
Dan ben ik nog steeds actief binnen de gezondheidszorg. Maar aan welke kant van de tafel ik zit, dat durf ik nog niet te zeggen...


Dit is een artikel in een serie visies op het werkveld van professionals in de nierzorg. De artikelen verschijnen onregelmatig. Meewerken aan de serie? Mail naar redactie@niernieuws.nl

Gepubliceerd: vrijdag 04-04-2014 | Nog geen reacties

Reageer op dit artikel

    Recente artikelen

    NierNieuws en zijn adverteerders maken soms gebruik van cookies. Klik hier voor meer informatie.
    Ons Pricaystatement vindt u hier


    NierNieuws en zijn adverteerders maken soms gebruik van cookies. Klik hier voor meer informatie.
    Ons Pricaystatement vindt u hier